Saturday 29 December 2012

2012 -> 2013

2012 er snart omme og du og du for et interessant år!

Jeg har fått kjeft fordi den ene katten min er for feit (eta: han er ikke feit, han er bare god-tjokk >:( )
Jeg har kranglet med diverse sexistiske idioter, irritert meg max over kommentarfeltene til VG og Dagbladet og for ikke å snakke om alle skrivefeilene de presterer å komme med gang på gang!
Jeg har utvidet hullene i ørene mine og fått fine tunneler, hatt Svenskebesøk, vært i England, funnet cideren i mitt liv og endelig fått meg spisebord!

Jeg har også vært på Cosplay Convention igjen etter mange års pause og det var fantastisk!




Men viktigst av alt; JEG BEGYNTE MED ROLLER DERBY MED VERDENS MEST FANTASTISKE JENTER (og gutter)!!

Man blir fristet til å si "Roller Derby saved my soul" og det er kanskje riktig, iallefall så gjorde den livet mitt så mye bedre!

En kan bli litt sentimental av å sitte her og skrive, men dette laget og denne sporten har gjort et skikkelig inntrykk på meg.



Jeg vil først takke Merethe, som hadde så god tro på meg at hun ringte og lurte på om jeg ville være med på dette. Vi kjente nesten ikke hverandre, hadde bare gått på skole sammen og pratet et par ganger.
At noen jeg nesten ikke kjenner (den gangen) skulle spørre meg om jeg ville være med på noe og attpåtil påstå at de tror jeg har bein i nesa var en enorm boost på selvtilliten!
Selvfølgelig vurderte jeg å si nei, for hva er ikke skumlere enn å si ja til noe og måtte møte opp og attpåtil sammen med vilt fremmede mennesker?
Men for en gangs skyld så sa den lille stemmen i hodet mitt noe annet enn hva jeg tenkte.
Den ropte faktisk.

"NO TAR DU ÅSSÅ SLUTTE Å VÅRRÅ SÅ FEIG Å REDD! DU SI JA ÅSSÅ HAR DU DÆ I VEI! KÆM VEIT, D KANJ JO BLI ARTIG OG FOLKAN KAN VÆRE HYGGELIG!?"

Tror du ikke den hadde rett!? :D

Jeg ble kjent med de snilleste og mest forståelsesfulle jentene du kan tenke deg.
Jeg ble godt mottatt. Jeg ble akseptert og respektert for akkurat den jeg er. Ingen rare blikk, ingen bitchy tryner, ingen kommentarer, alle var bare imøtekommende og greie.
Jeg får nesten tårer i øynene når jeg tenker på det, for i hele mitt liv har jeg av veldig mange blitt sett på som den rare, den litt teite, den stygge nerden, guttejenta osv.
Men her ble jeg bare Marianne og her kunne jeg slappe av og ikke la nervene ta overhånd.

TAKK JENTER! DERE ANER IKKE HVA DETTE HAR BETYDD FOR MEG!



Jeg vil takke Lars for at han sammen med Merethe har stått sånn på for å få dette til å fungere og samlet disse herlige folkene. 
Takk for at du er forståelsesfull og lett å prate med!

Så en takk til alle mine venner for dette fine året med fester og bursdager og generelt morsomt samvær!
Det blir MER!

Spesiell stor takk til min kjære Petter, for at du har holdt ut enda ett år med meg! Det blir jo 6 år sammen I Januar nå, det er ikke verst! Elsker deg


Bilde lånt fra Christina [draupne.blogspot.com]

2013 skal bli ett enda bedre år med enda fler muligheter og enda mer glede!

Mine nyttårsløfter skal være følgende:

1. Spise mer sunt. Nå har jeg en bedre grunn enn utseende å gå etter, nemlig ROLLER DERBY!
2. Gi enda mer faen i hva "andre folk" har å si og mene om meg og mitt!
3. Nyte livet med fine folk!
4. Bli kjempeflink i Roller Derby!
5. Fortsette være meg selv!


GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN! HÅPER DERE ALLE FÅR EN KJEMPEFIN FEIRING OG AT 2013 BLIR STASELIG OG FLOTT FOR DERE ALLE SAMMEN!






1 comment:

  1. Koselig å se innlegg fra deg igjen! Og forsett 2 og 5 er to av mine også! ^_^

    ReplyDelete