Wednesday 1 February 2012

Livet som skjer, her, akkurat nå!

Mine nyttårsforsetter for 2012 var som følgende:

1. Begynne å trene. Kondisen er røten og den daglige formen likeså.
2. Spise mer sunn mat, lage maten fra bunnen av så langt det lar seg gjøre.
3. Slutte å være så konfliktsky. Kommer ingen vei med det.
4. Bli flinkere til å sortere papirer, kvitteringer og slike viktige ting. Jeg er en salig rotekopp.


Så langt må jeg si meg fornøy med hvordan jeg har taklet løftene mine.
I går begynte jeg på boksetrening sammen med to gode venninner og det føltes kjempebra!
Jeg og kjæresten min har også anskaffet oss Kinect til Xbox'en vår (et kamera man setter oppå tv'en som følger bevegelsene dine) med treningsspill attåt.
Vi slurver litt enda, men det kommer kvelder der vi sparker oss selv i rumpa og tar i et tak!
Maten er litt vanskelig enda da jeg mistenker sterkt at jeg har glutenallergi og laktoseintoleranse.
Skal på utredning med køen er vist lang der borte på sykestua.
Alikevell, vi er blitt mye flinkere til å lage oss sunne middager og da gjerne fra bunnen av også.
Jeg baker nå brød selv og det er kjempegodt, mye bedre enn de fra butikken.
Pizza (Grandiosa og lignende) og ferdigretter man kan varme i mikroen er bannlyst. Ikke synes jeg de er noe gode heller.
Kjæresten min satte også i gang brusnekt her hjemme hos oss og det har gått forbløffende bra.
Vi har unnet oss en flaske hver når vi har spist ute på restaurant, man kan jo ikke bli helt avholds heller!
Har funnet ut at melk, juice og vann med sitron faktisk er godt.
Jeg tar ikke imot mye dritt fra folk lengre. Det er greit å være uenig i noe og diskutere, men når folk skal sitte der og øse av seg dritt og ikke stoppe når jeg ber dem om det, da kommer det sinte trollet ut!
Har man ikke noe pent å si, så holder man munn!
Papirsorteringen er verst. Jeg har kjøpt meg en fin skinnperm fra bokhandelen som jeg liksom skulle arkivere ting i. Den ligger uåpnet på pulten min. Men det blir da, ånden kommer nok over meg snart!

Joda, nytttårsforsettene har gått bra, jeg er fornøyd. :)

~Marianne

1 comment:

  1. For du er flink flink flink flink fliink flink flink! :D
    http://www.youtube.com/watch?v=PRh641T-hoU :D:D

    ReplyDelete